۲۰:۰۲:۵۶ - سه شنبه ۳۰ فرو ۱۳۹۵
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سعدی واقتصادمقاومتی به بهانه ۱ اردیبهشت ماه بزرگداشت سعدی
سعدی شیرازی شاعربزرگ قرن هفتم ایران وجهان صاحب آثارادبی بوستان وگلستان است. آثاری که بیت بیت وبندبندش پندواندرزشاعرانه وحکیمانه است.  کوهبنان امید،سعدی شیرازی شاعربزرگ قرن هفتم ایران وجهان صاحب آثارادبی بوستان وگلستان است. آثاری که بیت بیت وبندبندش پندواندرزشاعرانه وحکیمانه است. وی درباب ششم کتاب کتاب بوستان وباب سوم کتاب گلستان خویش یکی از راههای […]

سعدی شیرازی شاعربزرگ قرن هفتم ایران وجهان صاحب آثارادبی بوستان وگلستان است. آثاری که بیت بیت وبندبندش پندواندرزشاعرانه وحکیمانه است.

5 222 4 سعدی واقتصادمقاومتی به بهانه ۱ اردیبهشت ماه بزرگداشت سعدی

 کوهبنان امید،سعدی شیرازی شاعربزرگ قرن هفتم ایران وجهان صاحب آثارادبی بوستان وگلستان است. آثاری که بیت بیت وبندبندش پندواندرزشاعرانه وحکیمانه است. وی درباب ششم کتاب کتاب بوستان وباب سوم کتاب گلستان خویش یکی از راههای استغناوبی نیازی را قناعت وسرفه جویی میداند. آنچه امروز ازدغدغه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی دربند۱۶ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است . .ایشان فرمودند:مسئولین درهمه شئون مجموعه تحت مدیریت خود مواظب باشند اسراف نباشد. الگوی مصرف اسلامی عاقلانه ومدبرانه باشد. نمی گوئیم ریاضت ،نه میگوئیم ریخت وپاش نباشد. مصرف کردن یک بحث است، بدمصرف کردن بحث دیگر. سعدی درآثارخودقناعت راعین توانگری میداند
ای قناعت توانگرم گردان که ورای توهیچ نعمت نیست
قناعت گنجی است که پایان ناپذیراست.اگرانسان به آن روی بیاورد درهمه جنبه های معرفتی واجتماعی توفیق دارد.توصیه میکند که قناعت کنیدبه چیزی که شماراکفایت می کند.لذااشعارسعدی راهگشاست قناعت هرچنداندک به ازسرفرودآوردن پیش خلق است.
به نانی خشک قناعت کنم وجامه دلق که بارمنت خودبه که بارمنت خلق
قناعت سرافرازدای مردهوش سرپرطمع برنیاید به دوش
قناعت به سربلندی ختم می شود ودست درازی وگدایی به سربزیری وسرافکندگی . تنهاچیزی که می تواند انسان راازآز وحرص نجات دهد قناعت است
آن شنیدستی که درصحرای غور بارسالاری بیفتادازستور
گفت چشم تنگ دنیاداررا یاقناعت پرکند یاخاک گور
یکی راکه سعی قدم پیشتر به درگاه حق منزلت بیشتر
بخورتاتوانی به بازوی خویش که سعیت بوددرترازوی خویش
همه اینها ماراتشویق به کارفعالیت تولیدمی کند.سعدی عارفی نیست که به انزوای خود ره به معبودداشته باشدبرای استغنای خود همه رازیرپابگذارد بلکه همه رادرنظرمی گیرد.

انتهای پیام/خلیل الله باقی زاده کوهبنانی

بر چسب ها: